Înregistrarea decesului – Eliberarea certificatului de deces
ÎNREGISTRAREA DECESULUI
ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE DECES
Termen de înregistrare
Declarația de deces, pentru situația în care cauza decesului este naturală, se face în termen de 3 zile de la data încetării din viață a persoanei, Acest termen cuprinde atât ziua în care s-a produs decesul, cât și ziua în care se face declarația.
În cazul în care decesul nu a fost declarat și înregistrat în termenul legal de 3 zile, întocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului.
Declarantul depune următoarele acte
- certificatul medical constatator al decesului, întocmit pe formular-tip, care va trebui să poarte număr de înregistrare, dată certă, semnătura și parafa medicului care a făcut constatarea, sigiliul/ștampila unității sanitare, în care trebuie consemnează cauza decesului, fără prescurtări, înscrisă cu majuscule;
Declararea decesului poate fi făcută de membrii familiei decedatului sau, în lipsa acestora, de una dintre următoarele persoane:
-
- medicul sau alt cadru din unitatea sanitară unde s-a produs decesul
- orice persoană care are cunoștință despre deces
- actul de identitate al decedatului – original și xerocopie;
- certificatul de naștere și căsătorie al decedatului, după caz – original și xerocopie;
- livretul militar, sau, adeverința de recrutare a celui decedat, după caz;
- actul de identitate al declarantului – original și xerocopie.
Certificatul de deces, se eliberează în aceeași zi în care a fost facută declarația de deces; odată cu eliberarea certificatului de deces, la cerere, se eliberează și adeverința de înhumare.
Actele se depun la sediul S.P.C.L.E.P. Cristian – starea civilă, str. Libertății nr. 20A.
Termen eliberare duplicate stare civilă:
- pentru Cristian maxim 2 zile lucrătoare
- pentru alte localități 30 zile