Documente necesare
– certificatul de nastere, original;
– certificatul de casatorie, în cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original;
– hotarârea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original;
– certificatele de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
– pasaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobândirea cetateniei române, emis de Ministerul Justitiei sau de misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României din strainatate, original si copie; pentru pasaport sunt necesare fila informatizata si filele destinate aplicarii vizelor si stampilelor autoritatilor de frontiera, original si copie;
– actul de identitate si/sau pasaportul, eliberate de autoritatile straine; pentru pasaport sunt necesare copii ale filei informatizate si ale filelor destinate aplicarii vizelor si stampilelor autoritatilor de frontiera;
PRIMA CARTE ELECTRONICĂ DE IDENTITATE ESTE GRATUITĂ
**Dovada adresei de domiciliu se poate face cu următoarele documente:
a) acte încheiate în conditiile de validitate prevazute de legislatia româna în vigoare(extras CF dar nu mai vechi de 30 zile, sau: contract de vânzare/cumpărare, contract de întreţinere, certificat de moştenitor,contract de comodat , de donaţie, schimb de locuinţe, de închiriere, hotărâre judecătorească,etc.;
b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire în spatiu, însotita de unul din documentele prevazute la lit. a);
c) declaratia pe proprie raspundere a solicitantului, însotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
d) documentul eliberat de primarii, (Adeverință) din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza înscris în Registrul agricol dar nu mai veche de 30 de zile
ATENŢIE! În cazul în care locuinţa a fost notificată în Cartea Funciară ca locuinţă de familie, pentru primirea în spaţiu a unei terţe persoane, este necesară prezenţa ambilor proprietari în vederea luării consimţământului de primire în spaţiu.
Daca solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesara consimțământul de luare în spațiu al gazduitorului, aceasta se consemneaza prin semnarea electronică pe PAD.
În situatia în care gazduitorul nu se poate prezenta, declaratia poate fi data la notarul public, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al României din strainatate ori în prezenta politistului de la postul de politie, pentru mediul rural.