Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Eliberarea actului de identitate pentru anularea domiciliului, schimbarea sexului sau a fizionomiei

Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite Serviciului Public Comunitar Local de Evidentă a Persoanelor care arondează localitatea de domiciliu, eliberarea unui nou act de identitate. Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar actele de identitate se eliberează doar titularilor. In situatia în care solicitantul nu se afla în tara, mandatarul va prezenta procura pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al României din statul în care se afla solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului.

Nerespectarea acestor prevederi constituie contravenţie şi se  sancţionează cu amendă cuprinsă între 40 lei la 80 lei.

Prin act de identitate se ințelege cartea electronică de identitate (CEI) sau cartea de identitate simpla (CIS)

Documente necesare

actul de identitate,
certificatul de nastere, original
certificatul de casatorie, daca este cazul, original
dovada de divort, (sentință judecătorească sau certificat de divorț) definitiva si irevocabila, dupa caz, original;
în cazul persoanelor văduve  vor prezenta certificatul de căsătorie pe care este făcuta mențiunea de deces al soțului/soției, în original
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu

PRIMA CARTE ELECTRONICĂ DE IDENTITATE ESTE GRATUITĂ

chitanta reprezentând contravaloarea cartii electronice de identitate- 67 lei; carte de identitate simplă 38 lei

*În cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si în situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotarârea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, actul administrativ în baza caruia s-au modificat datele de stare civila.

**În situatia în care solicitantul nu se află în tară, mandatarul va prezenta procura pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al României din statul în care se afla solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului. Mandatarul se va legitima cu actul de identitate în original şi copie. Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta în original

***Dovada adresei de domiciliu se poate face cu următoarele documente:
a) acte încheiate în conditiile de validitate prevazute de legislatia româna în vigoare(extras CF dar nu mai vechi de 30 zile, sau: contract de vânzare/cumpărare, contract de întreţinere, certificat de moştenitor,contract de comodat , de donaţie, schimb de locuinţe, de închiriere, hotărâre judecătorească,etc.;
b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire în spatiu, însotita de unul din documentele prevazute la lit. a);
c) declaratia pe proprie raspundere a solicitantului, însotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
d) documentul eliberat de primarii, (Adeverință) din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza înscris în Registrul agricol dar nu mai veche de 30 de zile

ATENŢIE! În cazul în care locuinţa a fost notificată în Cartea Funciară ca locuinţă de familie, pentru primirea în spaţiu a unei terţe persoane,  este necesară prezenţa ambilor proprietari în vederea luării consimţământului de primire în spaţiu.

****Declaratia de primire în spatiu va fi semnată electronic în fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, sau poate fi dată în fața politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

Sari la conținut
Comuna Cristian

FREE
VIEW